Yazı Arşivi

Mail: arsiv@teknikelektrik.com

You’ll never walk alone (Liverpool’daydık)

Evet Liverpool’ lu taraftarların takımları için yazmış olduğu şarkı… Bu şarkının yazarı 1985 Heisel stadı faciasında ezilenler arasında idi. Evet bir önceki yazımda da belirtmiştim. Şampiyonlar ligi bizim evimiz. Oraya 10’ uncu kez katılıyoruz. Her zaman ki gibi başımız dik her zaman ki gibi ezilmeden ve hatta ezerek ligimizdeyiz. Türkiye’ mizin ali menfaatleri şampiyonlar ligine Galatasaray’ mızın katılmasındadır. İşte yine gözlerimizle ANFİELD ROAD’ da gördük. İlk on beş dakika 2-0, 52’ inci dakika 3-0 olmasına rağmen Adana Karataş’ lı Hasan ŞAŞ’ ımızın oyuna girmesi ile şahlanan takımımız Liverpoll’ a ANFİELD ROAD’ ı dar ettiler. Tıpkı 93 yılında Mancchester’ a Old Traffod’ u dar ettikleri gibi. Ama hakem maçın 3-3 bitmesini engellendi. Tıpkı Leeds’ e Alan Road’ ı dar ettikleri gibi. Arsenal’ e Kopenhag Parken’ i dar ettikleri gibi. Atalarına çekmişler Viyana önündeki Osmanlı kartalları nasıl Avrupa’ yı titrettiler. Gazi Osman Paşa Plevne’ yi nasıl titretti ise Kaptan Hakan Şükür ve arkadaşları Liverpool’ u öyle titrettiler.
27 eylül sabah’ ı Pronto tur rehberimizle Yeşilköy havalimanında buluştuk. Birçok arkadaş seferi oldukları için orucu bırakmışlardı. Ama ben İngiltere de ve özellikle stad da iftar etmenin hazzını almak için oruçlu olarak yola çıktım. Birkaç arkadaş daha oruçluydu. Uçak Yeşilköy’den Manchester’ a vardığında hepimiz bu meşhur futbol şehrini görmenin heyecanı ile doluyduk.oradan 35 mil uzaklıktaki Liverpool’ a otobüsle intikal ettik.
The Lineer Otel’ de yerleşip akşam 18:00 suları Anfield Road ‘a girdiğimizde ne görelim, orası adeta olmuş bir Ali Sami Yen. Binlerce gurbetçi takımlarını destekliyor. İçimizde yüze yakın sarı-lacivert formalı Fenerbahçe taraftarı da bize destek verdi.
Sizlerde televizyonlardan izlediniz. Durum 3-2 olduğunda biz üç üç üç diye Anfield Road’ı inletiyorduk hakem 2 penaltımızı vermeyerek en azından beraberliğimizi engelledi. Bir kez daha İngilizler Galatasaray’ ın gücüne şahit oldular. Bizi maç sonu alkışladılar tabi biz centilmeniz ya bizde onları alkışladık. Ama maç bir an önce bitsin diye dua ediyorlardı. Sağdan Hasan Şaş, soldan Arda bunları katlayıp katlayıp geçerken İngilizleri görmeliydiniz.
Ertesi gün herkes yine İstanbul’un yolunu tutarken ben gezmek üzere 3 gün daha İngiltere de kaldım. İnşallah dış gezilerimiz sürerse (tabii Galatasay’ la) bende sizlere gurbetten yazmaya devam edeceğim.